Olimpiada
Naţională de pedagogie-psihologie pentru licee pedagogice s-a
desfăşurat anul acesta la Colegiul Naţional Pedagogic „Gh. Lazăr”,
Cluj-Napoca. Judeţul Dâmboviţa a fost
reprezentat de patru eleve de la Colegiul Naţional „Constantin
Cantacuzino”, Târgovişte, specializarea învăţători-educatori. În
finalul competiţiei s-au obţinut un premiu şi o menţiune:
- premiul I la clasa a XI-a, disciplina Psihologia vârstelor – eleva Miruna Canache, pregătită de prof. Cornelia Ropotan;
- menţiune la clasa a IX-a, disciplina Introducere în pedagogie şi teoria şi metodologia curriculumului – eleva Ana-Maria Dincă, pregătită de prof. Lavinia Rîpeanu.
Olimpiada a prilejuit o nouă întâlnire a Asociaţiei Naţionale a Colegiilor şi liceelor pedagogice, din care face parte şi Colegiul Cantacuzino ca membru fondator. Au fost dezbătute probleme importante ale învăţământului vocaţional pedagogic, referitoare la viitorul acestui tip de învăţământ, la vocaţia meseriei de dascăl şi la rolul învăţătorului în formarea tinerei generaţii.
S-a apreciat că fiecare dascăl se împlineşte prin elevii săi, an de an, cu fiecare generaţie. A fi pedagog înseamnă un risc asumat. Și asta deoarece pregătirea pentru a preda, pentru a-i învăţa pe alții cum să învețe este o operă niciodată încheiată și care implică multă răbdare, multe momente de incertitudine, de descurajare și multe ore de studiu, iar rezultatele nu pot fi măsurate nici cantitativ și nici imediat. Totuși, la capătul acestui drum te pot aștepta multe bucurii și satisfacții.
În cărțile și discursurile sale, Ben Carson nu uită niciodată să sublinieze faptul că educația eliberează oamenii, îi face mai puternici, iar un popor care ajunge să fie mai puțin informat și educat, devine unul vulnerabil și ușor de manipulat.
În consecinţă, întâlnirea de la Cluj a subliniat importanţa Şcolilor Normale din România ca păstrătoare a tradiţiilor învăţământului vocaţional – pedagogic, formator de cadre didactice - elite morale cu rol fundamental în devenirea copiilor noştri.
- premiul I la clasa a XI-a, disciplina Psihologia vârstelor – eleva Miruna Canache, pregătită de prof. Cornelia Ropotan;
- menţiune la clasa a IX-a, disciplina Introducere în pedagogie şi teoria şi metodologia curriculumului – eleva Ana-Maria Dincă, pregătită de prof. Lavinia Rîpeanu.
Olimpiada a prilejuit o nouă întâlnire a Asociaţiei Naţionale a Colegiilor şi liceelor pedagogice, din care face parte şi Colegiul Cantacuzino ca membru fondator. Au fost dezbătute probleme importante ale învăţământului vocaţional pedagogic, referitoare la viitorul acestui tip de învăţământ, la vocaţia meseriei de dascăl şi la rolul învăţătorului în formarea tinerei generaţii.
S-a apreciat că fiecare dascăl se împlineşte prin elevii săi, an de an, cu fiecare generaţie. A fi pedagog înseamnă un risc asumat. Și asta deoarece pregătirea pentru a preda, pentru a-i învăţa pe alții cum să învețe este o operă niciodată încheiată și care implică multă răbdare, multe momente de incertitudine, de descurajare și multe ore de studiu, iar rezultatele nu pot fi măsurate nici cantitativ și nici imediat. Totuși, la capătul acestui drum te pot aștepta multe bucurii și satisfacții.
În cărțile și discursurile sale, Ben Carson nu uită niciodată să sublinieze faptul că educația eliberează oamenii, îi face mai puternici, iar un popor care ajunge să fie mai puțin informat și educat, devine unul vulnerabil și ușor de manipulat.
În consecinţă, întâlnirea de la Cluj a subliniat importanţa Şcolilor Normale din România ca păstrătoare a tradiţiilor învăţământului vocaţional – pedagogic, formator de cadre didactice - elite morale cu rol fundamental în devenirea copiilor noştri.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu