PROIECTUL DE LECTURĂ: “DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR
CHEIE – PREMISĂ A INCLUZIUNII SOCIALE”
“Ai
dreptul să visezi! Trăieşte bucuria de a
citi!”
Program de activităţi specifice ale
proiectului de lectură
Nr crt.
|
Denumirea
activităţii
|
Data
|
Indicatori
de realizare
|
Organizatori
|
1
|
“Vreau să-ţi citesc, din taina literei îţi dăruiesc”
- lectura expresivă a elevilor din clasele a IV-a
pentru cei din clasele I şi pregătitoare;
- realizarea , în grupe mixte de elevi, a
unui calendar săptămânal ilustrat al personajelor, intitulat “Astăzi,…, aflăm taina lui…” şi inspirat
de textele citite/audiate;
|
25.10.2012
|
Un calendar ilustrat al personajelor de poveste, cu
numele generic,
“Astăzi,…,
aflăm taina lui…”
|
Dinu Didina; Ilinca Roxana;
Puiu Olimpia; Voinea Daniela;
Canache Nicoleta;
|
2
|
“Citim pentru a scrie, pentru
a desena, pentru a ne imagina” (din
creaţiile noastre)
-organizarea şi desfăşurarea atelierelor de creaţie cu realizarea unor desene, a unor
colaje sau figurine folosind materiale din natură, toate având ca sursă de
inspiraţie personaje/ scene din texte citite de elevi;
- participarea părinţilor la ateliere pentru a oferi sprijin elevilor
în realizarea lucrărilor propuse;
-
realizarea unui banner cu sloganul proiectului:“Ai dreptul
să visezi! Trăieşte bucuria de a
citi!”;
|
22.10 – 31.10.2012
|
Un banner cu sloganul proiectului de lectură
|
Păun Virginia; Puiu Olimpia;
Dinu Didina; Petrescu Alexandra;
Canache Nicoleta;
|
3
|
“Jurnalul unui puşti care are dreptul să viseze citind”
- scrierea unui jurnal de lectură al clasei şi publicarea celor mai
reuşite pe blogul şcolii, cu implicarea direct a reprezentanţilor Consiliului
elevilor;
- interviu cu elevii din grupul ţintă al proiectului, realizat de
colegii acestora de la clasa a X- a A, profil pedagogic, specializarea învăţători-educatoare;
-
publicarea articolelor pe site-ul şi
în revista şcolii;
|
22.10 – 31.10.2012
|
Câte un jurnal de lectură pentru fiecare clasă
implicată în proiect
Două articole tip interviu
|
Ionică Eleonora;
Chiru Andi;
|
4
|
“Vino cu mine
în lumea cărţii!” – invitaţie la
lectură sau gustul dulce al cititului
- realizarea unei expoziţii cu
lecturile elevilor, constituită într-o piramidă
a cărţilor având următoarele niveluri/ trepte de receptare a lecturii: Trebuie să citim…, Este bine să citim…, Prefăr să citesc…;
|
24.10.2012
|
O expoziţie cu numele generic, Piramida cărţilor
|
Gherghescu Laurenţiu;
Stroescu Stana;
Canache Nicoleta;
|
5
|
“Un drum lung,
dar fascinant spre lumea imaginară”
-
vizită la Muzeul Tiparului din Târgovişte, pentru a realiza un album al istoriei cărţii;
- atelier pentru constituirea unei cărţi a clasei (expoziţie) incuzând
cele mai reuşite creaţii ale elevilor inspirate de diferite lecturi şi
intitulată “Cartea mea cu visuri”;
|
30.10.2012
|
Un album digital cu numele generic,
“Un drum lung,
dar fascinant, spre lumea imaginară”
O culegere de texte create de elevi
|
Dinu Didina; Ioniţă Maria;
Voinea Daniela;
|
6
|
“Alte
bibioteci, acelaşi prieten statornic şi îndrumător de nădejde ”
– vizită la biblioteca Şcolii Generale “Grigore
Alexandrescu” şi a Grupului Şcolar de Construcţii “Nicolae Mihăescu”
Târgovişte;
-
organizarea şi desfăşurarea unui concurs “Ghiceşte
cartea/ personajul”;
-
premierea câştigătorilor şi oferirea diplomelor de participare (Diplomă de visător-cititor) tuturor
elevilor implicaţi în activitate.
|
29.10.2012
|
6 premii acordate câştigătorilor
Câte o diplomă pentru fiecare participant
|
Andreescu Cristina; Tatomir
Roxana;
Păun
Canache Nicoleta
|
În perioada 22-30 octombrie 2012, la Colegiul Naţional „Constantin Cantacuzino” s-a derulat campania de promovare a lecturii, activitate integrată în Proiectul strategic al Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului- DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR CHEIE- PRIMISĂ A INCLUZIUNII SOCIALE.
Elevii claselor a III-a, participanţi la activitatea de campanie, au răspuns la câteva întrebări despre această experienţă pe care vor să o repete. Răspunsurile lor sincere ne determină să declarăm că rămâne valabilă vorba cronicarului Miron Costin: Nu este alta mai frumoasă şi mai de folos zăbavă decât cetitul cărţilor…”
Intrebare: Vă place lectura si de ce?
-Ana: Imi place sa citesc pentru ca aflu multe lucruri din acea poveste, lucruri noi, pe care nu le-am aflat inca.
Intrebare:Ce povesti preferi?
-Ana: Mai mult „Legendele Olimpului”, iau cartea in fiecare zi la scoala, cand am timp sa citesc, o iau din ghiozdan si o pun inapoi cand suna clopotelul.
Intrebare:Ai terminat aceasta carte sau inca o citesti?
-Ana:Am terminat primul volum, acum sunt la al doilea .
Intrebare:Ce avantaje credeti că aduce lectura?
-Norana: Avantajele pe care le aduce lectura : sa inveti sa citesti mai mult, sa descoperi lucruri noi si sa devii creativ.Decat sa stai si sa pierzi vremea pe afara sau la calculator, mai bine te duci afara, observi ce te inconjoara si cauti apoi in carti.
Intrebare: Este adevarat ca preferati sa cititi o carte care are corespondent in realitate?
-Norana: Am citit textul „Copii orbi” si am observat ca ei desi nu vad, au unele simturi mai dezvoltate decat noi. In mod incorect sunt numiti copii cu handicap sau copii cu nevoi speciale.
Intrebare: Ce ati invatat voi din această campanie de lectură?
-Daria: Eu am invatat din acest proiect că este bine sa citim cel putin o ora pe zi si că prin lectură putem afla lucruri noi si interesate
Intrebare: Care sunt avantajele cititului?
-Ana: Cand citesti, visezi. Cand citesti iti dezvolti imaginatia, devii un om cultivat.
Interviuri realizate de Canache Miruna şi Vitomireanu Ioana, clasa X-a A
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu