joi, 15 noiembrie 2012

Campanie de lectură


 PROIECTUL DE LECTURĂ: “DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR CHEIE – PREMISĂ A INCLUZIUNII SOCIALE”

“Ai dreptul să visezi!  Trăieşte bucuria de a citi!”


Program de activităţi specifice ale proiectului de lectură


Nr crt.
Denumirea activităţii
Data
Indicatori de realizare
Organizatori
1
Vreau să-ţi citesc, din taina literei îţi dăruiesc
              - lectura  expresivă a elevilor din clasele a IV-a pentru cei din clasele I şi pregătitoare;
               - realizarea , în grupe mixte de elevi, a unui calendar săptămânal ilustrat al personajelor, intitulat “Astăzi,…, aflăm taina lui…” şi inspirat de textele citite/audiate;
25.10.2012
Un calendar ilustrat al personajelor de poveste, cu numele generic,
Astăzi,…, aflăm taina lui…”
Dinu Didina; Ilinca Roxana; Puiu Olimpia; Voinea Daniela;
Canache Nicoleta;
2
Citim pentru a scrie, pentru a desena,  pentru a ne imagina” (din creaţiile noastre)
              -organizarea şi desfăşurarea  atelierelor de creaţie  cu realizarea unor desene, a unor colaje sau figurine folosind materiale din natură, toate având ca sursă de inspiraţie personaje/ scene din texte citite de elevi;
               - participarea părinţilor la ateliere pentru a oferi sprijin elevilor în realizarea lucrărilor propuse;
            - realizarea unui banner cu sloganul proiectului:Ai dreptul să visezi!  Trăieşte bucuria de a citi!”;

22.10 – 31.10.2012
Un banner cu sloganul proiectului de lectură
Păun Virginia; Puiu Olimpia; Dinu Didina; Petrescu Alexandra;
Canache Nicoleta;
3
Jurnalul unui puşti care are dreptul să viseze citind
                - scrierea unui jurnal de lectură al clasei şi publicarea celor mai reuşite pe blogul şcolii, cu implicarea direct a reprezentanţilor Consiliului elevilor;
               - interviu cu elevii din grupul ţintă al proiectului, realizat de colegii acestora de la clasa a X- a A, profil pedagogic, specializarea învăţători-educatoare;
             - publicarea articolelor pe site-ul  şi în revista şcolii;
22.10 – 31.10.2012
Câte un jurnal de lectură pentru fiecare clasă implicată în proiect

Două articole tip interviu

Ionică Eleonora;
 Chiru Andi;
4
Vino cu mine în lumea cărţii!” – invitaţie la lectură sau gustul dulce al cititului
             -  realizarea unei expoziţii cu lecturile elevilor, constituită într-o piramidă a cărţilor având următoarele niveluri/ trepte de receptare a lecturii: Trebuie să citim…, Este bine să citim…, Prefăr să citesc…;
24.10.2012
O expoziţie cu numele generic, Piramida cărţilor
Gherghescu Laurenţiu; Stroescu Stana;
Canache Nicoleta;
5
Un drum lung, dar fascinant  spre lumea imaginară
          - vizită la Muzeul Tiparului din Târgovişte, pentru a realiza un album al istoriei cărţii;
          -  atelier pentru constituirea  unei cărţi a clasei (expoziţie) incuzând cele mai reuşite creaţii ale elevilor inspirate de diferite lecturi şi intitulată “Cartea mea cu visuri”;




30.10.2012
Un album digital cu numele generic,
Un drum lung, dar fascinant,  spre lumea imaginară

O culegere de texte create de elevi

Dinu Didina; Ioniţă Maria; Voinea Daniela;
6
Alte bibioteci, acelaşi prieten statornic şi îndrumător de nădejde
       – vizită la biblioteca Şcolii Generale “Grigore Alexandrescu” şi a Grupului Şcolar de Construcţii “Nicolae Mihăescu” Târgovişte;
         - organizarea şi desfăşurarea unui concurs “Ghiceşte cartea/ personajul”;
         - premierea câştigătorilor şi oferirea diplomelor de participare (Diplomă de visător-cititor) tuturor elevilor implicaţi în activitate.
          
29.10.2012
6 premii acordate câştigătorilor


Câte o diplomă pentru fiecare participant
Andreescu Cristina; Tatomir Roxana;
 Păun Virginia;
Canache Nicoleta



În perioada 22-30 octombrie 2012, la Colegiul Naţional „Constantin Cantacuzino”    s-a derulat campania de promovare a lecturii, activitate integrată în Proiectul strategic al Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului- DEZVOLTAREA COMPETENŢELOR CHEIE- PRIMISĂ A INCLUZIUNII SOCIALE.
Elevii claselor a III-a, participanţi la  activitatea de campanie, au răspuns la câteva întrebări despre această experienţă pe care vor să o repete. Răspunsurile lor sincere ne determină să declarăm că rămâne valabilă vorba cronicarului Miron Costin: Nu este alta mai frumoasă şi mai de folos zăbavă decât cetitul cărţilor…”

Intrebare:  Vă place lectura si de ce?
-Ana: Imi place sa citesc pentru ca aflu multe lucruri din acea poveste, lucruri noi, pe care nu le-am aflat inca.

Intrebare:Ce povesti preferi?
-Ana: Mai mult  „Legendele Olimpului”,  iau cartea in fiecare zi la scoala, cand am timp sa citesc, o iau din ghiozdan si o pun inapoi cand suna clopotelul.
Intrebare:Ai terminat aceasta carte sau inca o citesti?
-Ana:Am terminat primul volum, acum sunt la al doilea .

Intrebare:Ce avantaje credeti că aduce lectura?
-Norana: Avantajele pe care  le aduce lectura : sa inveti sa citesti mai mult, sa descoperi lucruri noi si sa devii creativ.Decat sa stai si sa pierzi vremea pe afara sau la calculator, mai bine te duci afara, observi ce te inconjoara si cauti apoi in carti.

Intrebare: Este adevarat ca preferati sa cititi o carte care are corespondent in realitate?
-Norana: Am citit textul „Copii orbi” si am observat ca ei desi nu vad, au unele simturi mai dezvoltate decat noi. In mod incorect sunt numiti copii cu handicap sau copii cu nevoi speciale.

Intrebare: Ce ati invatat voi din această campanie de lectură?
-Daria: Eu am invatat din acest proiect că este bine sa citim cel putin o ora pe zi si că prin lectură putem afla lucruri noi si interesate
Intrebare: Care sunt avantajele cititului?
-Ana:  Cand citesti, visezi. Cand citesti iti dezvolti imaginatia, devii un om cultivat.

 Interviuri realizate de Canache Miruna şi Vitomireanu Ioana, clasa X-a A






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu